Hallo,
Wanneer iemand zijn gewonnen kavel wil ophalen bij de verkoper, kan deze dan betalen bij afhaling? Of moet de betaling dan ook via Catawiki lopen?
En wanneer iemand betaald bij afhaling moet dat dan worden door gegeven aan Catawiki? Ik begrijp dat even niet.
Gr, Menno.
Hello,
If someone wants to collect their won lot from the seller, can they pay when they collect it? Or must the payment also go through Catawiki?
And when someone pays upon collection, must this be passed on to Catawiki? I just don't understand that.
Gr, Menno.
@miniwonderland
Wanneer iemand zijn gewonnen kavel wil ophalen bij de verkoper, kan deze dan betalen bij afhaling? Of moet de betaling dan ook via Catawiki lopen?
En wanneer iemand betaald bij afhaling moet dat dan worden door gegeven aan Catawiki? Ik begrijp dat even niet.
De hoogste bieder krijgt direct na afloop van de betreffende veiling een mail toegezonden waarmee hij de betaling kan verrichten. Hij kan dan eventueel (indien de verkoper dat zo heeft ingesteld) aangeven dat de koper de kavel gaat ophalen. Vervolgens wordt automatisch de factuur hierop aangepast en moet de koper de factuur betalen aan Catawiki.
Daarna krijgt de verkoper bericht dat het kavel betaald is en dat het wordt opgehaald of verzonden moet worden.
@miniwonderland
If someone wants to pick up his won lot from the seller, can he pay for collection? Or must the payment also go through Catawiki?
And when someone pays upon collection, must that be passed on to Catawiki? I just don't understand that.
Immediately after the auction in question, the highest bidder will receive an email with which he can make the payment. He can then possibly (if the seller has set it this way) indicate that the buyer is going to pick up the lot. The invoice is then automatically adjusted accordingly and the buyer must pay the invoice to Catawiki.
The seller will then be notified that the lot has been paid for and that it will be picked up or shipped.
Ik heb kavel via catawiki laten veilen. Kavel is verkocht aan koper vlak bij mij in de buurt. Omdat kavel van glas was en zeer breekbaar heb ik contact met koper gezocht en kavel bij haar bezorgd en verzendkosten cash terug gegeven. Ik heb haar wel laten tekenen voor ontvangst en er is mail verkeer via catawiki app geweest met afspraken om bij haar te bezirgen. Hoe gaat dit nu verder met afrekenen?
I have auctioned this lot through Catawiki. Lot has been sold to a buyer near me. Because the lot was made of glass and very fragile, I contacted the buyer and delivered the lot to her and refunded the shipping costs in cash. I did have her sign for receipt and there has been mail traffic via the Catawiki app with appointments to be delivered to her. How does this proceed with the checkout?
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- May 16, 2020 11:36
Zodra je de status van de order wijzigt in 'verzonden' wordt het afgesproken bedrag over enige tijd aan je uitbetaald.
As soon as you change the status of the order to 'shipped', the agreed amount will be paid to you in some time.
Daar zit volgens mij het probleem. Order blijft op "betaald" staan en ik krijg van Catawiki herinneringen dat ik kavel moet opsturen. Mijn andere kavels zijn via track en trace verzonden en dit loopt prima. Ik ben benieuwd wanneer order dan op verzonden gaat staan.
I think that's the problem. Order remains on "paid" and I get reminders from Catawiki that I have to send the lot. My other lots have been shipped via track and trace and this is running fine. I am curious when the order will be shipped.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- May 16, 2020 15:01
Bel de klantenservice maar even, dan komt het vast in orde...
Just give customer service and it will be all right ...
Heeft u daar een telefoonnummer van? Ik heb van de week al een nummer geprobeerd maar dat is buiten gebruik en ik kan geen ander nummer vinden. Ook al via mail geprobeerd maar krijg daar ook geen respons op. Ik ben blij dat u wel even zo vriendelijk bent om te reageren. Bij voorbaat dank.
Do you have a phone number for that? I already tried a number last week but it is out of order and I cannot find another number. Also tried via email but got no response. I am glad you are kind enough to respond. Thanks in advance.
- Catalogue manager
- 8,580 messages
- May 16, 2020 15:08
Als je de stappen hier volgt, kom je uiteindelijk bij het telefoonnummer uit dat voor jou van toepassing is.
If you follow the steps here , you will eventually arrive at the phone number that applies to you.
Bedankt, ik ga dat maandag proberen.
Thanks, I'll try that on Monday.